طرح تدبیر
بهترین راه برای دانلود بهترین و موثرترین نمونههای محیط آموزشی در واقع بهترین نمونه از طراحی برنامه است که توسط مرکز دانلود برای تحقیقات آموزشی تهیه شدهاست.
طراحی الگو در طراحی استراتژی
زمانی که الگوها در طراحی استراتژیهای آموزشی و آموزشی طراحی میشوند, موارد زیرباید در نظر گرفته شوند:
گاهی اوقات معلمان موضوعات خود را در یک مکان قرار میدهند و در مورد آن یاد میگیرند و مفاهیم در همان زمان ارائه میشوند. گاهی اوقات رویکردهای میان رشتهایوجود دارند که در آنها الگوهای واقعبینانه و فعالیتهای مرتبط ارائه میشوند که از طریق آن مهارتها از حوزههای حوزههای محتوایی انتخاب و به دانش آموزان تحویلداده میشوند.
رویکرد گروهبندی در طراحی استراتژی با این روش تعیین میشود. دانش آموزان بایدفعالیتهای خود را به صورت انفرادی, در دو گروه, در گروههای کوچک یا به عنوان یککلاس انجام دهند? این تصمیمات تعداد کامپیوترها و نرمافزارهای مورد نیاز در کلاس راتعیین میکنند. موارد زیر باید در نظر گرفته شوند:
کل کلاس در طراحی تسلط یا هدایت کل کلاس یک اولویت با دسته سرایندگان است.
انفرادی در فرآیند طراحی, زمانی که دانش آموزان تسلط فردی و فردی را کسب میکنند,به یک دوره یا پروژه مهارتی دست مییابند.
در طراحی این طراحی, برای هر جفت از دانشآموزان مهم است که کار کنند و تصمیم بگیرند.
گروههای کوچک در طراحی مدل مهارتهای دنیای واقعی, تجربیات دانشجویان را درتیمهای شرکتکننده فراهم میکنند.
آمادهسازی محیط آموزشی در طراحی برنامه
نسخهبرداری از سختافزار و سختافزار نیازمند زمان و زمان برای رسیدن به اهداف از پیش تعیینشده است. فنآوری آموزشی دانش آموزان را با نیازهای ویژه در نظامهایآموزشی تامین میکند و دانش آموزان با توجه به نیازهایشان و تواناییها میتوانند ازآنها استفاده کنند.
ارزیابی و بررسی استراتژیهای یکپارچهسازی فنآوری آموزشی در طراحی برنامه
از آنجا که معلمان از تکنولوژی در کلاس خود استفاده میکنند, مرور و بررسی این کهچگونه این استراتژیها و استراتژیها در حل مشکلاتشان موفق میشوند. آنها دریافتندکه اگر اهداف رفتاری خود را تغییر دهند, استراتژیهایی را برای موفقیت موفقتر خواهندکرد. همچنین استراتژیهایی را برای ادغام تکنولوژی آموزشی در کلاس خود مرور کنید.
رویکردهای آموزش فنآوری در طراحی استراتژی
مطالعات در نظام آموزشی کشورهای مختلف حداقل چهار روش را تایید میکند که در آنمدارس از آموزش فنآوری در کلاس استفاده میکنند. این چهار رویکرد عبارتند از: رویکرددر حال ظهور استفاده شد. یک رویکرد ادغام و همگرایی. یک روش تکاملی برای هر کداماز آنها شرحداده شدهاست.
رویکرد در حال ظهور در برنامه رفتاری
با تلفیق تکنولوژی کلاس, سیستم آموزشی از این رویکرد استفاده میکند. مدیران مدارسو کلاسها از سختافزار و نرمافزار و از آن بهره میبرند. در این مرحله, مدیران کلاسهنوز بر استفاده و استفاده از رویکرد سنتی و معلم برای یادگیری فرآیندها تاکید دارند وآنها فقط به فنآوری فنآوری اطلاعات آموزش میدهند. به عبارت دیگر, بدون استفادهاز کلاس, تنها وجود آن در کلاس به کلاس و مدرسه محدود میشود.
رویکرد کاربردی در طراحی مفهومی
در این مرحله از کلاسهای آموزش یادگیری - یادگیری استفاده میشود. در این مرحله,معلمان کلاس بر محیط یادگیری تسلط دارند. معلمان و مدیران از تکنولوژی برای انجامتکالیف در فرآیند یادگیری کلاس استفاده میکنند; وظایف مورد استفاده در گذشته برایمدیریت مدرسه و برنامهدرسی.
روش ادغام در طراحی برنامه
این رویکرد در کلاسهایی دیده میشود که از تکنولوژیهای آموزشی, به ویژه کامپیوتر,در فرآیندهای یادگیری و یادگیری استفاده میکنند. معلمان همچنین از راههای جدیدبرای آموزش مهارتهای خود و عملکرد آنها در محیط یادگیری استفاده میکنند. مفهوماین رویکرد یکپارچهسازی و ادغام تکنولوژی آموزشی در تمامی ابعاد فرآیندهای آموزشی,به ویژه در برنامهدرسی است.
یک رویکرد تکاملی برای طراحی برنامه
این رویکرد شامل مدارس و کلاسهایی است که از فنآوری برای بازسازی و بازتعریفهمه مولفههای کلاس و یادگیری کلاس استفاده میکنند و به آنها در تبدیل این مدرسهکمک میکنند. مدیریت کلاس بر مدیریت مشارکتی و تدریس در یک رویکرد دانشجومحور و یک برنامهدرسی متمرکز تمرکز دارد که بر نیازهای دانش آموزان تاکید دارد وکاربردهای واقعی محتوا و محتوا و کلاسها را در محیطهای یادگیری مبتنی بر جامعهادغام میکند.
چالشها در یکپارچهسازی فنآوری آموزشی در محیطهای آموزشی و آموزشی
پژوهش در مورد یکپارچهسازی تکنولوژی آموزشی در کلاس چهارم یک چالش بزرگ است:افکار دانشگاهی, توسعه حرفهای, مدیریت کلاس و کمبود وقت.
افکار و ایدههای معلمان در زمینه فنآوری آموزشی در طراحی این پروژه
کامپیوترها در مدارس اهداف متعددی را فراهم میکنند: ایجاد مدارس کارآمدتر وکارآمدتر آموزش, انتقال و ارتباطات, آموزش و یادگیری در فرآیندهای واقعی مرتبط بادرماندگی اجتماعی, آمادهسازی نسل جوان جامعه برای ورود به بازار کار. طبق اینبحثها, تکنولوژی به سرعت وارد کلاس شد. با این حال, قبل از هرگونه تعهد به ترکیبفنآوری در مدارس, مدیران مدارس نیاز به صحبت با معلمان درباره فرآیند یادگیری وچگونگی ایجاد فرصتهایی برای فنآوری برای پیگیری اهداف مورد نظر در کلاس دارند.
با معرفی تکنولوژی نه تنها تغییرات پویا در کلاس ایجاد شد, بلکه تغییرات قابلتوجهیدر فعالیتها و فعالیتهای کلاس ایجاد شد. این امر به دلیل تغییر در استفاده ازتکنولوژی آموزشی در فرآیندهای کلاس بود.
استفاده از کامپیوتر در طراحی برنامه
او به مدت دو سال استفاده از کامپیوتر را در دبیرستانها توسط معلمان, معلمان و دانش آموزان در این مدارس بررسی کردهاست. نتایج نشان داد که تاثیر فنآوری بر آموزش وتدریس به طور غیرمستقیم به دلیل سیستم باور و نگرش معلم در مورد فنآوریبودهاست. معلمان زیرساخت و الگوهای پشتیبانی مدیریتی را فراهم میکنند که در آنهارویکردهای متفاوتی برای استفاده از تکنولوژی در محیطهای کلاس وجود دارد. یکی ازدلایل تصمیم معلمان برای استفاده از فنآوری در کلاس, همگرایی نظرات دانشجویان ونیازها و اعتقاد به نیازهای فردی و جمعی دانشجویان از طریق فنآوری آموزشی است.
بنابراین, با توجه به اهمیت تکنولوژی آموزشی در برنامهدرسی دانشجویان, هاروی اظهار میدارد که تدوین برنامههای آموزشی برای فنآوریهای آموزش معلمان به منظور توسعهراهبردهای خود در زمینه رابطه بین فنآوری و برنامههای آموزشی, به ویژه در کاربردفنآوری یاددهی و یادگیری. با این وجود, معلمان با تغییر نگرش خود نسبت به فنآوریآموزشی میتوانند روشها و تکنیکهای ادغام فنآوری در آموزش را توسعه دهند,موضوعی که کاملاً مربوط به برنامهریزی محتوا, استانداردهای آموزشی, ابزارها و مواداستتوسعه حرفهای در طراحی استراتژی
محققان دیگر همچنین بر نیاز معلمان برای آموزش معلمان به استفاده از فنآوریهایجدید در مدارس تاکید دارند. معلمان قبل از اینکه معلمان بتوانند فنآوری آموزشی را بافرایندهای کلاسی خود ترکیب کنند و از آن در کلاسهای درس و آموزش و یادگیریاستفاده کنند,
نیازمند تخصص تخصصی در سختافزار و نرمافزار هستند. بیشتر معلماناحساس میکنند که برای تکنولوژی کلاس حاضر نیستند. این امر به دلیل نبود مهارتهایعیبیابی در تکنولوژی آموزشی و دسترسی محدود به کتابها و دستورها برای استفادهاز این ابزارها میباشد. از این رو, تجهیز معلمان با آموزش مهارتهای فنی, اهدافمتعددی را برای حل مشکلات معلمان با استفاده از فنآوری آموزشی, از جمله افزایشاعتماد به نفس در حل مشکلات تکنولوژی جدید, افزایش توانایی معلمان در تغییرروشهای تدریس درس فراهم میکند. بله.
از این رو به منظور غنیسازی شغل معلمان و بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان, باید ازسیاستها و برنامههایی استفاده کرد که با استفاده از فنآوری آموزشی, به ویژهکامپیوتر, مدیران آموزشی و سیاست گذاران, برای کار در گروهی به صورت جداگانه یابهبود فاصله مورد استفاده قرار میگیرند. این برنامهها نباید به صورت مقطعی یاکوتاهمدت اجرا شوند, یا با نصب چند دستگاه کامپیوتر در مدارس و کلاسها, نشاندهند که مدارس فنآوری آموزشی دارند و قادرند محیط آموزشی را اصلاح کنند, امامیتوانند تحتتاثیر تکنولوژی آموزشی مثبت در کلاس باشند.
مدیریت کلاس در طراحی چیدمان
معرفی کامپیوترها, که نمادی تکنولوژی کلاس است, حوزههای پیچیدهای را برای مدیرانکلاس ایجاد کردهاست. محدود کردن استفاده از پیشگامان در کلاس یا آموزش محتوای ومحتوای خاص ممکن نیست, بلکه آنها را به عنوان بخشی از فعالیتهای روزانه معلم درکلاس میپذیرد.
چالش در یکپارچهسازی فنآوریهای آموزش کلاس در محیطهای کلاس یک گروه کاریمشترک یا پروژه یادگیری مبتنی بر یادگیری است که رویکردهای جدیدی را برای مدیریتکلاس و سازمان و ارزیابی علمی ایجاد میکند. ادغام تکنولوژی کلاس در کلاسها بهروشهای زیادی انجام میشود که با سایر استراتژیهای آموزشی تفاوت چندانی ندارد.تنها تفاوت این است که دیدگاه معلم, طبقهبندی دانش آموزان از طریق تجربه و دانش,نگرش نسبت به مزایای فنآوری آموزشی را به دانش آموزان تغییر میدهد.
معلمانی که کنترل مستقیم بر فعالیتهای فنآوری آموزشی دارند, اغلب سعی میکنندمهارتهای مورد نیاز برای تسهیل آموزش دانشجویان را کسب کنند, به این معنی که تنهامهارت استفاده از تکنولوژی آموزشی, به ویژه کامپیوتر, در کلاسی است که آموزش موثردر این زمینه را فراهم میکند. و معلم باید از راهبردهای لازم آموزشی و شناختی استفاده کرده و از تکنولوژی آموزشی در ملاس استفاده کند. یکی از عوامل کلیدی موفقیتمدیریت کلاس در استفاده از فنآوری آموزشی, میزان زیادی از معلمانی است که درفعالیتهای علمی کلاسی شرکت میکنند. به عبارت دیگر, داشتن مدیریت کلاس کارآمد وارضای نیازهای فردی دانش آموزان کلاس درس عالی است.
کمبود زمان در برنامه
برنامههای معلمان عبارتند از: آموزش, زمانبندی, مشاوره دانشآموز, مدیریت زمان,هدایت والدین و پایش فعالیت پس از کلاس. با این وجود, معلمان ممکن است قادر بهپیادهسازی فرآیند یادگیری - یادگیری با استفاده از تکنولوژیهای آموزشی جدید نباشند.در مطالعهای که بر روی تجربیات پس از خدمت در کلاسهای خدمت با هدف بهبودمهارتهای آنها در محاسبات کلاسی انجام شد, بسیاری از معلمان تصدیق کردند کهفقدان زمان کافی در سایر نواحی میانی مهمترین مساله استفاده از تکنولوژی کلاساست.
به نظر میرسد که مهمترین گامهایی که معلمان میتوانند در کلاس خود داشته باشند،ایجاد تغییرات در استراتژیها و فعالیتهای کلاس، و تعیین سطح استفاده از فنآوریکلاس، و همچنین در نظر گرفتن برنامهدرسی از طریق ادغام آموزش فنآوری و کسبتجربه و تمرین، کمک به چالش این است که بر چالشهای یکپارچه کردن فنآوری کلاسفایق آید.
ویژگیهای مدارس و کلاسها در توسعه فنآوری آموزشی
چندین ویژگی توسعه فنآوری تکنولوژی در مدارس و کلاسهایی که بر توسعه آموزش درتوسعه فنآوری آموزشی تاثیر میگذارند، وجود دارد. شرح مختصری از آنها را شرح دهید.
چیدمان نقشه را نگاه کنید
نگاه به اهداف و آرمانهای افراد در سیستم آموزشی و کلاس به عنوان یک کل اشاره دارد. با ظهور فنآوری کلاس، ماموریت سیستم آموزشی باید آشکارتر و بنیادی برایتصمیمگیری باشد. بیان ماموریتها باید به اعضای جامعه کمک کند تا آرمانهایschool's برای آینده و اقدام منسجم و منسجم را شکل دهند.
فلسفه آموزش در طراحی تاکتیک
تعامل بین معلمان و دانش