طراحی آموزشی
طراحی آموزشی یکی از مهمترین و مهمترین فعالیتهای معلم در رابطه با مهارتهای پیش تدریس, طراحی آموزشی است. متخصصان طراحی برنامهدرسی را به عنوان ارائه برنامههای خاص در مورد چگونگی دستیابی به اهداف آموزشی تعریف کردهاند. برای دستیابی به مجموعهای از مهارتها و مهارتها به عنوان اهداف آموزشی, میتوان گفت که طراحی آموزشی انجام شدهاست. بنابراین میتوان از آن برای پیشبینی یا تجویز طراحی آموزشی به منظور دستیابی به تغییرات مطلوب در دانش, مهارت, احساسات و رفتار دانشجویان استفاده کرد. به طور معمول, معلمان مسئول طراحی و برنامهریزی فعالیتهایی هستند که آنها میخواهند. در کلاس اتفاق میافتد. مهمترین این فعالیتها عبارتند از: یکی از مهمترین فعالیتهای معلم در ارتباط با مهارتهای پیش از آموزش, آموزش طراحی میباشد. متخصصان طراحی برنامهدرسی را به عنوان ارائه برنامههای خاص در مورد چگونگی دستیابی به اهداف آموزشی تعریف کردهاند. برای دستیابی به مجموعهای از مهارتها و مهارتها به عنوان اهداف آموزشی, میتوان گفت که طراحی آموزشی انجام شدهاست. بنابراین میتوان از آن برای پیشبینی یا تجویز طراحی آموزشی به منظور دستیابی به تغییرات مطلوب در دانش, مهارت, احساسات و رفتار دانشجویان استفاده کرد. به طور معمول, معلمان مسئول طراحی و برنامهریزی فعالیتهایی هستند که آنها میخواهند. در کلاس اتفاق میافتد. وظایف اصلی این فعالیت عبارتند از: طراحی و برنامهریزی, طراحی و برنامهریزی درسی; شناخت هدف کلی دوره; شناسایی اهداف و نیازهای کلی دانشجویان; تعیین اهداف و رفتار دانشجویان; تعیین محتوا, روشها و رسانه دوره با توجه به اهداف رفتاری; انتخاب محتوا, روشها و رسانه دوره با توجه به اهداف رفتاری; و در نهایت شناسایی سیستم ارزیابی. مهارت و مهارت در طراحی مهارتها و مهارتها در طراحی آموزش و یادگیری در طراحی آموزشی یکی از مهمترین مهارتهایی است که یک استاد باید در حوزه آموزش و پرورش تدریس کند. با تسلط بر مهارتها در طراحی آموزش, معلم قادر خواهد بود به راحتی نوع رفتار و تحول مورد نظر را در دانش آموزان شناسایی کند, سپس با این مساله, نحوه ایجاد این رفتار را تعیین و اندازه این تغییر را ارزیابی و اندازهگیری کند. مهارت و مهارت در طراحی آموزشی یکی از مهمترین مهارتهایی است که یک معلم باید در حرفه تدریس کند. با تسلط بر مهارتها در طراحی آموزش, معلم قادر خواهد بود به راحتی نوع رفتار و تحول مورد نظر را در دانش آموزان شناسایی کند, سپس با این مساله, نحوه ایجاد این رفتار را تعیین و اندازه این تغییر را ارزیابی و اندازهگیری کند. طراحی آموزشی یکی از مهارتهایی است که به طور گسترده توسط ایدهها, تئوریها و تکنیکهای مرتبط با آن استفاده میشود. در این بخش مراحل اولیه طراحی طراحی شرحداده شدهاند. طراحی یکی از مهارتهایی است که به طور گسترده توسط ایدهها، تئوریها و تکنیکهای مرتبط با آن استفاده میشود. در این بخش مراحل اولیه طراحی آموزش شرح داده میشوند. ۱. تعیین اهداف کلی با اقدام اول، اولین اقدام teacher's در طول طراحی برنامه آموزشی تعیین اهداف یا اهداف آموزش، مهمترین منبع برای تعیین اهداف کتب درسی است. اگر هدف اصلی در ابتدای هر مقاله در کتاب درسی ثبت شدهباشد، آنگاه معلمان باید هدف کلی درس خود را مشخص نکنند. اما آنچه در بسیاری از کتابهای درسی دیده میشود موضوع مقاله است. اگرچه عنوان مقاله تا حدی مفهوم بحث را نشان میدهد، اما صراحتاً هدف را بیان نمیکند. حتی در برخی کتب درسی با اهداف کلی، آنها دور از ابهام هستند. بنابراین، این وظیفه teacher's است که هدف اصلی مقاله را از نظر هر ماده پیدا کرده و آن را در یک یا چند جمله برای دانش آموزان توضیح دهد. این جملات و یا عبارات، فقدان مطالعه را بیان میکنند. اهداف آموزشی نامیده میشوند. اهداف آموزشی در این مرحله اهداف کلی هستند, زیرا آنها انتظارات گسترده دانشجویان را به طور کلی تعیین میکنند. تعریف هدف کلی با اولین اقدام معلم در حین طراحی آموزش هدف یا هدف آموزش است, مهمترین منبع برای تعیین اهداف, کتاب درسی است. اگر هدف اصلی در ابتدای هر مقاله در کتاب درسی ثبت شدهباشد, آنگاه معلمان باید هدف کلی درس خود را مشخص نکنند. اما آنچه در بسیاری از کتابهای درسی دیده میشود موضوع مقاله است. اگرچه عنوان مقاله تا حدی مفهوم بحث را نشان میدهد, اما صراحتاً هدف را بیان نمیکند. حتی در برخی کتب درسی با اهداف کلی, آنها دور از ابهام هستند. بنابراین, این وظیفه teacher's است که هدف اصلی مقاله را از نظر هر ماده پیدا کرده و آن را در یک یا چند جمله برای دانش آموزان توضیح دهد. این جملات یا عبارتهایی که فقدان آموزش را بیان میکنند اهداف آموزشی نامیده میشوند. اهداف آموزشی در این مرحله اهداف کلی هستند, زیرا آنها انتظارات گسترده دانشجویان را به طور کلی تعیین میکنند. 2. تحلیل آموزشی. توسعه اهداف عمومی, اگرچه تا حدی ماهیت و حوزه محتوای آموزشی را مشخص میکند, فعالیتهایی که معلم باید انجام دهد و نوع پاسخی که دانش آموزان هنگام تدریس انتظار دارند را مشخص نمیکند. بنابراین, تحلیل آموزشی لازم است. در حقیقت, تحلیل آموزشی جریانی است که در آن هدف کلی تحصیلی به فعالیتهایی تقسیم میشود که دانشآموز باید انجام دهد یا اطلاعات و مهارتهایی که باید برای رسیدن به هدف کلی بدست بیاورد. اجزای هدف کلی " فعالیتها " نامیده میشوند. در این مرحله, هر معلم باید سعی کند هر فعالیت آموزشی را از لحاظ ماهیت و شناخت از دانشجویانش, به فعالیتهای جزیی تر, آنالیز کند. سپس هر کدام آنها را در رابطه با هدف کلی تحصیلی مورد بررسی قرار داده و آنها را به لیستی از فعالیتهایی که برای آنها مناسب هستند اضافه میکند. اهداف جزئی در حقیقت تواناییها و مهارتهایی هستند که معلم انتظار دارد در طی دوره آموزشی به دست آورد. همانطور که هدف کلی از اینجا میرود, فعالیتها آسانتر میشوند. از این رو, در آموزش, معلم باید با محتوای سادهتر شروع کند و به تدریج به مطالب مشکل تری تبدیل شود. 3. آوردن اهداف به اهداف رفتاری. هنگامی که تحلیل آموزشی انجام میشود, اهداف جزئی تعیین میشوند. به منظور کمک به معلم برای کمک به معلم و دانش آموزان کلاس درس برای هدایت فعالیتهایی که قرار است انجام دهند, ضروری است که آنها وارد عمل شوند. علاوه بر این, شناسایی شرایطی که تحت آن رفتارهای خاص باید شکل بگیرند لازم است و سپس آنها را ارزیابی کنید تا حدی که آنها به اهداف خود دست مییابند را درک کنند. در این راستا, معلم باید یک سطح یا معیار خاص برای رسیدن به اهداف خود در نظر بگیرد, به طوری که اگر دانشآموز این معیار را برآورده کند, قادر خواهد بود آن را تصویب کند; به گفته متخصصان و متخصصان, مسائل آموزشی ارزش و اهمیت دارند. تهیه اهداف رفتاری در آموزش این است: طبق نظر متخصصان و متخصصان, مسائل آموزشی, ارزش و اهمیت ارائه اهداف رفتاری آموزش عبارتند از: الف) که به روشنی انتظارات دانش آموزان را بیان میکند. الف) انتظارات دانشجویان را به روشنی و واضح بیان میکند. براساس این, میتوان مواد آموزشی مناسب را برای این دوره انتخاب کرد. به همین دلیل, آنها میتوانند مطالب آموزشی مناسب را برای این دوره انتخاب کنند. (B) یک راهنمای عالی برای انجام آزمایشها و همچنین ارزیابی حوزه student's مطالعه است. B) یک راهنمای خوب برای دانش آموزان برای آزمون و اندازهگیری حوزه مطالعاتی است. تعیین رفتار ورودی (ارزیابی تشخیصی). رفتار ورودی مهارتها و تواناییهایی است که دانش آموزان کلاس باید قبل از آغاز دوره نشان دهند تا بتوانند به طور موفقیتآمیز اهداف رفتاری کلی و نهایی را به دست آورند. اگر معلم از دانش و مهارتهای دانشجویان خود آگاه نباشد، انتخاب مطالب آموزشی بدون توجه به تواناییها و تواناییهای دانش آموزان دشوار است. در نتیجه، اگر مطالب آموزشی برای آنها دشوار باشد نه تنها یادگیری مورد نظر اتفاق نمیافتد، بلکه باعث میشود که دانش آموزان ناامید و مایوس شوند. در حالی که اگر مطالب آموزشی جدید براساس دانش قبلی دانش آموزان باشد، آنها به درسهایی که به کلاس اضافه میکنند اضافه میشوند و تلاشی که برای پرورش تواناییهای جدید مورد استفاده قرار میگیرد را هدر نخواهند داد. رفتار اختراع (ارزیابی تشخیصی). رفتار ورودی مهارتها و تواناییها است که دانش آموزان کلاس باید قبل از شروع یک دوره نشان دهند تا بتوانند با موفقیت به اهداف اصلی و نهایی رفتاری خود برسند. اگر معلم از دانش و مهارت دانش آموزان خود آگاه نباشد، ممکن است مشکل آموزش مطالب بدون توجه به تواناییها و تواناییهای دانش آموزان را انتخاب کنند. در نتیجه، اگر مطالب آموزشی برای آنها دشوار باشد نه تنها یادگیری مورد نظر اتفاق نمیافتد، بلکه باعث میشود که دانش آموزان ناامید و مایوس شوند. در حالی که اگر مطالب آموزشی جدید براساس دانش قبلی دانش آموزان باشد، آنها به درسهایی که به کلاس اضافه میکنند اضافه میشوند و تلاشی که برای پرورش تواناییهای جدید مورد استفاده قرار میگیرد را هدر نخواهند داد. ۵. محتوا، روشها و رسانهها را انتخاب کنید. در این مرحله، معلم محتوای درسی خود را مطابق با اهداف رفتاری تعیین خواهد کرد. محتوای استراتژی شامل اصول و مفاهیمی است که به منظور تحقق اهداف تحصیلی خود به دانش آموزان ارائه میشوند. ۵. محتوا، روشها و رسانهها را انتخاب کنید. در این مرحله، معلم محتوای درسی خود را مطابق با اهداف رفتاری تعیین خواهد کرد. محتوای استراتژی شامل اصول و مفاهیمی است که دانش آموزان برای کمک به آنها برای رسیدن به اهداف آموزشی ارائه میشوند. با توجه به موارد بالا، دانلود فایل تحقیقی برای معلمان آموزش، صدها نمونه طراحی آموزشی برای معلمان و دانش آموزان فراهم کردهاست. این کار شرافتمندانه است که شما میتوانید صدها نمونه طراحی آموزشی را برای استفاده تان دانلود کنید.