الگوی برتر تدریس
الگوی برتر تدریس
بهترین مثال برای آموزش بهترین و قدرتمندترین مثالها در محیط آموزشی بهتریننمونه از توسعه یک سبک تدریس برتر است.
اجرای مدل آموزش عالی در مدرسه, مطالعه پویاییهای گروه, بررسی چگونگی تمرینیک معلم بر قدرت و تاثیر بر دانش آموزان و اینکه چگونه یک مدیر از قدرت و نفوذخود در مدرسه به سمت کارمندان و دانشجویان خود استفاده میکند.
پایه و اساس سه سوال اساسی در مورد قدرت اجتماعی است که توسط معلمانآموزش معلم برای تاثیر بر دانش آموزان مورد استفاده قرار میگیرد. این پنج موضوععبارتند از: جبر, پاداش, ارجاع, حق مشروع و قدرت خبرگی.
استفاده بیش از حد و ناکافی قدرت مدل آموزش عالی در طول دهههای چهل وهشتم, شکلهای افراطی جبر و پاداش برای تعدیل رفتار دانشآموزان متوسط مورد استفاده قرار گرفت. واقعیت این است که برای قرنها از روشهای " تشویق و تنبیه "استفاده شدهاست. اکنون, میل همه به نظریهپردازی علمی این دو ابزار معطوفشدهاست.
قدرت جبر یک الگوی آموزشی عالی است که به معلمان اجازه میدهد بر آنها تاثیربگذارند زیرا میدانند که تنبیه حق معلم است و معلم توانایی اعمال آن را دارد, اماتاثیر تنبیه بر رفتار مورد مطالعه واقعاً چقدر است? چند دانشجو اطلاعات کافی دربارهچگونگی استفاده موثر از اطلاعات دارند? بسیاری از آنها محدودیتهای " مجازات "را درک میکنند? و به خصوص در مورد تاثیر آن بر روابط معلم و دانشآموز? در نهایت, چند نفر وسوسه میشوند که به دلیل تاثیر فوری و فوری مجازات, بارها از آناستفاده کنند? دانش آموزان با " مجازاتهای مکرر " به شیوههای مختلفی میآیند.همه ما روشهای خود را از شورش تا تلافی جویانه انجام میدهیم (اگر نه به وسیلهیک معلم یا همکلاسی ضعیف دیگر), دروغ گفتن, خیانت, مقابله, تسلیم و رها کردنیادگیری و آموزش - که میدانیم, روشهای مقابله با تنبیه صرفاً نشانه عصبانیت,محرومیت, فقدان کنترل, ترس و انتقام هستند. روشن است که دانستن مسائلمربوط به " مجازات " بسیار مفید است.
از بالا, ما نمیتوانیم نتیجه بگیریم که معلمان از استفاده از جبر اجتناب خواهند کرد;با این حال, اگر معلم بر استفاده مداوم از آن اصرار داشته باشد, اطلاعات دربارهکاربرد موثر آن باید به اندازه کافی دقیق باشد.