طرح بوم برنامه ویژه مدرسه

برنامه ویژه مدرسه طرح بوم

طرح بوم برنامه ویژه مدرسه

برنامه ویژه مدرسه طرح بوم

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۵۶ ق.ظ

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

به گزارش دی جی ارز مگ «افراد زیادی در دنیای ارز دیجیتال به بیت کوین روی آورده‌اند»

در این نظر بسیاری از افراد به سمت بیت کوین و نحوه کار آن جلب شده است. در این راهنما سام اکسچنجر قصد دارد به‌طور جامع به معرفی بیت کوین و نحوه کارکرد و ویژگی‌های آن بپردازد.

بیت کوین از دو کلمه بیت و سکه تشکیل شده است. درواقع بیت کوین‌ها سکه‌های ذخیره شده در رایانه هستند. آنها فیزیکی نیستند و فقط در دنیای دیجیتال وجود دارند. به همین دلیل است که بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده معمولاً ارزهای دیجیتال خوانده می‌شوند.

خالق بیت کوین کیست؟

خالق بیت کوین فردی ناشناخته است. نام مورد استفاده او Satoshi Nakamoto بود؛ اما این یک اسم جعلی بود و هیچ‌کس نمی‌داند خالق واقعی کیست. راه‌حل این بود که سیستمی بسازیم که هیچ اختیار واحدی نداشته باشد. به این معنی که هیچ فردی بر آن کنترل نداشته باشد (مثل بانک).

تا قبل از آن بانک‌ها و دولت‌ها ارزها را کنترل می‌کردند، بنابراین باید ارز جدیدی ایجاد می‌شد. بیت کوین راه‌حل این ماجرا بود، چراکه هیچ اختیار واحدی ندارد. این بدان معناست که هیچ بانک و دولتی نمی‌توانند حساب شما را مسدود کنند.

حال سؤالی که در ذهن همه وجود دارد احتمالاً این است که بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

خالق بیت کوین سه مفهوم اصلی را برای این ارز ایجاد کرد که برای درک اصول bitcoin ضروری است: رمزنگاری، عرضه و تقاضا و شبکه‌های غیرمتمرکز.

نحوه عملکرد

این امر به این دلیل است که داده‌ها در یک شبکه متمرکز ذخیره می‌شوند. برای درک نحوه عملکرد بیت کوین، درک این مسئله که یک شبکه غیرمتمرکز است، ضروری است.

در یک شبکه غیرمتمرکز، داده‌ها در همه‌جا وجود دارد. اگر گوگل از یک شبکه غیرمتمرکز استفاده می‌کرد، شما هنوز هم می‌توانستید داده‌ها را ببینید، زیرا در همه‌جا و فقط در یک مکان نیستند. این بدان معنی است که گوگل هرگز آفلاین نمی‌شود.

رمزنگاری

در جنگ جهانی دوم از رمزنگاری استفاده زیادی شد. پیام‌های رادیویی را به کدی تبدیل می‌کرد که هیچ‌کس نمی‌توانست آن را بخواند. برای خواندن آن، باید به پیام اصلی برمی‌گشتید. برای انجام این کار، شما نیاز به یک کلید دارید. این امر از طریق فرمول‌های ریاضی امکان‌پذیر بود.

مزایا و معایب بیت کوین چیست؟

مزایای بیت کوین:

_ پرداخت‌های بین‌المللی بسیار سریع‌تر از بانک‌ها است.

هزینه معاملات و تراکنش کم است.

هک کردن بلاکچین تقریباً غیرممکن است.

غیرمتمرکز بودن آن.

شفافیت آن‌که نیازی نیست به کسی اعتماد کنید.

ناشناس بودن، نیازی به استفاده از نام خود ندارید.

با کمک جامعه، هزینه‌ها تقسیم می‌شوند.

نیازی به هیچ‌گونه تأیید برای کاربران جدید نیست هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند.

باوجود مزیت‌های زیادی که برای bitcoin در نظر گرفته می‌شود، اما در مورد نحوه کار بیت کوین معایبی نیز وجود دارد.

معایب بیت کوین:

استخراج بیت کوین از برق زیادی استفاده می‌کند.

نسبت به سیار ارزهای دیجیتال آنقدر سریع نیست.

هزینه‌ها بسیار تغییر می‌کند.

به دلیل ویژگی ناشناس بودن آن، مجرمان نیز از آن استفاده می‌کنند. _استفاده از آن به دلیل وجود کلیدهای خصوصی، کلیدهای عمومی و غیره آسان نیست.

چگونه بیت کوین بخریم؟

برای خرید بیت کوین می توانید از صرافی های مطمئن و معتبر آنلاین ارزهای دیجیتال خرید کنید. برای مثال صراقی آنلاین سام اکسچنجر گزینه خوبی برای یک خرید مطمئن برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۲
محمد صالح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی