طرح بوم برنامه ویژه مدرسه

برنامه ویژه مدرسه طرح بوم

طرح بوم برنامه ویژه مدرسه

برنامه ویژه مدرسه طرح بوم

ارز دیجیتال تتر چیست؟

پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۱۴ ق.ظ

ارز دیجیتال تتر یک ارز مبتنی بر بلاکچین است که رمزنگاری‌های آن در گردش با مقدار معادل ارزهای سنتی فیات مانند دلار، یورو یا ین ژاپن که در یک حساب بانکی تعیین‌شده نگهداری می‌شوند، پشتیبانی می‌شوند. توکن های تتر، تحت نماد USDT تجارت می‌کنند.

ارز دیجیتال تتر متعلق به نسل جدیدی از ارزهای رمزنگاری شده به نام stablecoin است که هدف از آن حفظ ارزش و ثبات ارز دیجیتال است، برخلاف نوسانات گسترده مشاهده شده در قیمت سایر ارزهای رمزنگاری محبوب مانند Bitcoin و Ethereum. این امر باعث می‌شود که به‌جای اینکه به‌عنوان واسطه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه مورداستفاده قرار گیرد، از آن به‌عنوان وسیله مبادله و نحوه ذخیره ارزش استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال تتر به‌طور خاص به دسته stablecoin های وثیقه شده فیات تعلق دارد، یعنی یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، یورو یا ین، هر ارز دیجیتالی را در گردش پشتوانه می‌کند. سایر دسته‌بندی‌های stablecoin شامل stablecoin های رمزنگاری شده از ذخایر ارز دیجیتال به‌عنوان وثیقه یا stablecoin های بدون وثیقه استفاده می‌کنند که هیچ وثیقه‌ای ندارند، اما بسته به کارکردن، به روشی مشابه بانک ذخیره برای حفظ عرضه لازم توکن ها استفاده می‌کنند.

ارز دیجیتال تتر چگونه کار می‌کند؟

تتر از طریق پروتکل Omni روی بلاکچین وجود دارد. پروتکل Omni یک نرم‌افزار منبع باز است که با زنجیره‌های بلاکچین ارتباط برقرار می‌کند تا امکان صدور و بازخرید توکن های ارز دیجیتال را مانند تتر فراهم کند.

ارزهای بسترهای نرم‌افزاری تتر 100٪ توسط دارایی‌های ارزی واقعی فیات در حساب ذخیره پشتیبانی می‌شوند. طبق شرایط خدمات و محدودیت‌های تتر، ارز دیجیتال تتر قابل بازخرید و مبادله هستند.

پشتیبانی از ارز جهانی

ارز دیجیتال تتر از دلارهای ایالات‌متحده (USD)، یورو (EUR) و ین ژاپن (JPY) حمایت می‌کند.

امنیت تتر

ارز دیجیتال تتر در بالاترین سطح از فناوری انقلابی و رمزنگاری ایمن ساخته شده و به قوانین سختگیرانه و امنیتی جهانی و دولت جهانی پایبند است.ارز دیجیتال تتر می‌تواند با رعایت شرایط و خدمات، در امنیت کامل، در بلاکچین معامله و ذخیره و پرداخت شود. اگر از Poloniex یا Bittrex استفاده کرده باشید، احتمالاً چندین بار بازار UDST را دیده‌اید و حتی ممکن است به‌طور مرتب از آن استفاده کنید. بااین‌حال، برخی ممکن است کاملاً از ارز دیجیتال تتر و چگونگی عملکرد آن آگاه نباشند.

USDT؛ یک دارایی ارز دیجیتال است که از طریق پروتکل Omni در بلاکچین بیت کوین صادر می‌شود. هر واحد USDT توسط یک دلار آمریکایی که در ذخایر Tether Limited نگهداری می‌شود، حمایت می‌شود و می‌تواند از طریق بستر ارز دیجیتال تتر خریداری شود. USDT می‌تواند درست مانند بیت کوین یا هر رمزنگاری دیگر منتقل‌شده، ذخیره و خرج شود، کاربران می‌توانند با هر کیف پول مجهز به Omni Layer مانند Ambisafe Holy Transaction یا کیف پول Omni آن را معامله و ذخیره کنند.

در سیستم ذخیره ارز دیجیتال تتر، مقدار USDT در گردش را می‌توان با استفاده از ابزارهای ارائه‌شده در Omnichest.info، بر روی بلاکچین بیت کوین به راحتی بررسی کرد.

تعداد کل USDT در گردش در هر زمان به‌عنوان TUSD مشخص می‌شود. مبلغ USDT در گردش باید همیشه با مبلغ USD در حساب بانکی استفاده شده توسط محدودیت تتر برای دریافت و ارسال ارز فیات به کاربرانی که مستقیماً در بستر ارز دیجیتال تتر خریداری و بازپرداخت می‌کنند، یکسان باشد.

چگونه ارز دیجیتال تتر بخریم؟

معامله ارز دیجیتال تتر نسبتاً ساده است. پس از مبادله در Poloniex یا Bittrex، می‌توان از آن برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه استفاده کرد. می‌توان آن را به‌راحتی از صرافی به هر کیف پول فعال شده لایه Omni منتقل کرد.

ارز دیجیتال تتر هیچ‌گونه هزینه معامله‌ای ندارد، گرچه کیف پول و مبادلات خارجی ممکن است هزینه کمی داشته باشد. برای تبدیل ارز دیجیتال تتر به دلار و بالعکس از طریق بستر Tether.to کاربران باید هزینه کمی بپردازند.

البته شما می توانید راه ساده تری انتخاب کنید و از صرافی آنلاین سام اکسچنجر به راحتی و به صورت خودکار ارز دیجیتال تتر بخرید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۲
محمد صالح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی